Electronic Arts (EA), erişilebilirlik analizi eklentisini açık kaynaklı hale getirerek duyarlılık analizi araçlarını ve teknolojilerini ücretsiz kullanımına sunan bir girişimi hayata geçirdi. Şirket, toplamda 38 patenti ücretsiz olarak kullanıma açmış durumda. Bu girişim, sektördeki geliştiricilerin oyunlarında daha fazla erişilebilirlik sağlayabilmelerine yardımcı olmayı hedefliyor.
EA, Dünya Engelliler Günü sonrası taahhüt edilen 23 yeni patentle, video oyunlarını daha fazla kişinin keyifle oynayabilmesi için çalışmalarını sürdürdüğünü duyurdu. Bu eklenen patentler, önceki taahhüt edilenden farklı konularla birlikte ses tanıma ve üretimi gibi gelişmeler içeriyor. Geçtiğimiz yıl taahhüt edilen patentler güncellenerek, EA’nın ışığa duyarlılık analizi teknolojisi IRIS’in Unreal Engine 5 için kullanılabilmesine olanak tanıyan bir eklenti yayınlandı. Bu eklenti, oyun geliştiricilerin oyunları çalıştırırken gerçek zamanlı olarak ışığa duyarlılık deneyimi olan oyuncuları etkileyebilecek kareleri analiz edip belirlemelerine yardımcı oluyor.
EA Küresel İlişkiler Kıdemli Başkan Yardımcısı Kerry Hopkins, "Oyunların herkes tarafından erişilebilir olması gerektiğine inanıyoruz ve endüstri öncüsü ekiplerimiz daima bunu gerçekleştirmenin yollarını arıyor." diyerek, bu teknolojinin başkalarına sunulmasıyla birlikte erişilebilirliğin önündeki engellerin kaldırılmasına ve dünya genelindeki oyuncular için daha kapsayıcı bir deneyim sunulmasına yönelik çalışmalara devam edeceklerini ifade etti.
Eklenen 23 patent ile birlikte, 2021’den beri taahhüt edilen patentlerin toplam sayısı iki kat artmış oldu. Bu yıla eklenen patentler arasında altı tane yeni taahhüt edilen teknoloji bulunmakta. Bu teknolojiler şöyle sıralanıyor:
-
Intelligent Personalized Speech Recognition (Akıllı Kişiselleştirilmiş Konuşma Tanıma): Aksan ve diğer telaffuz türlerini daha iyi anlamak için her kullanıcıya yönelik kişisel fonem eşlemeleri kullanarak konuşma tanımanın doğruluğunu artıran bir sistem.
-
Generating Expressive Speech Audio From Text Data (Metin Verisinden Anlamlı Konuşma Sesi Üretme): Metin verilerinden anlamlı konuşma sesi üreterek konuşmanın daha fazla kontrol edilmesini sağlayan bir sistem.
-
Generating Speech in the Voice of a Player of a Video Game (Bir Video Oyunundaki Oyuncunun Sesinde Konuşma Üretme): Oyuncunun avatarı için kendi sesinde konuşma üretme sistemi.
-
Voice Aging Using Machine Learning (Makine Öğrenimini Kullanarak Ses Yaşlandırma): Orijinal giriş sesini istenen hedef yaşa göre yaşlandırabilen bir sistem.
-
Emotion Based Music Style Change Using Deep Learning (Derin Öğrenme Kullanılarak Duyguya Dayalı Müzik Tarzı Değiştirme): Bir video oyununda oyuncunun duygusunu yorumlayarak arka plan müziğini buna en uygun şekilde ayarlayan bir sistem.
-
Dynamically Selecting Speech Functionality on Client Devices (İstemci Cihazlarda Konuşma İşlevselliğini Dinamik Olarak Seçme): Oyun cihazında bulunan konuşma tanıma teknolojilerini otomatik olarak tespit eden bir sistem.
Bu patentli erişilebilirlik teknolojileri, konuşma bozukluğu olan veya sözlü olarak kendini ifade etmekte zorluk çeken oyuncuların oyun deneyimlerini geliştirmek için kullanılabilecek. Bu sistemler, oyuncuların konuşmalarının daha etkili bir şekilde tanınmasını sağlayarak yaşı, duyguyu, dili ve konuşma tarzını oyuna aktarabilmekte yardımcı olabilir.
EA'nın erişilebilirlik patent taahhüdü, şirketin mevcut erişilebilirlik çalışmalarını ilerleterek oyunların ve deneyimlerin dünya genelindeki milyonlarca engelli oyuncuya ulaşmasına yaramakta. Electronic Arts'ın erişilebilirlik portalı, oyuncuların oyunlardaki özellikler hakkında bilgi edinmelerini sağlamakta ve ayrıca endişelerini dile getirebilmeleri için bir çevrimiçi kaynak sunmaktadır.
Geçtiğimiz yıl EA, oyuncuların oyun içindeki bariyerleri kaldırmalarına yardımcı olan dört yeni erişilebilirlik patentini taahhüt etti. Ayrıca geliştiricilerin yanıp sönen ışıklar veya yoğun görsel desenler için içerikleri analiz etmesine olanak tanıyan IRIS aracını açık kaynaklı hale getirdi.
Önceki yıllarda da EA, metinleri otomatik olarak tanımlayan ve bununla birlikte belirli kriterleri karşılama yeteneğini geliştiren Fonttik sistemini açık kaynak yaptı. 2021'de EA'nin ilk erişilebilirlik patenti duyurusu, Apex Legends'da büyük ilgi gören patentli Ping Sistemi'nin dahil edilmesini sağlamıştı.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı